czwartek, 30 sierpnia 2012

SACRUM...

Spacerując po Lublinie nikt nie zwraca uwagi na przepiękny i trochę zapomniany Kościół św. Trójcy, który mieści się na skraju Krakowskiego Przedmieścia a ul. Ewangelicką.  


Obiekt ten jest kościołem ewangelicko - augsburskim wybudowanym w latach 1784 - 1788 po uzyskaniu przywilejów nadanych przez Stanisława Augusta dla polskich protestantów. 


Styl klasycystyczny nadaje tej budowli wyjątkowy charakter...



To co wyróżnia ten kościół to przy sakralne cmentarzysko, które nadaje barwę historii obiektu... 



Ogrodzony cmentarz poświęcony jest zasłużonym lubelskim ewangelikom. 


Najstarsze nagrobki sięgają czasów napoleońskich...



Pajęczaki... Bez ich obecności takie obiekty nie mogą istnieć...


Przechodząc wzdłuż kościoła mogłem uchwycić piękno osiemnastowiecznej architektury...    


Ściana wschodnia od ul. 1 Armii Wojska Polskiego...


Widok na cmentarz i majestatyczny obelisk... 


A ja idę dalej w kierunku Starego Miasta...


3 komentarze:

  1. Ciekawe zdjęcia.
    Tak przeglądam Twój blog i myślę, czy nie stworzyć podobnego, ale o Katowicach ;)

    Gratuluję świetnego bloga :)

    Zapraszam też do mnie:
    Smarter Than Phone

    Pozdrawiam,
    S'mon

    OdpowiedzUsuń
  2. A dziękuję staram się... każde miasto zasługuje na bloga więc próbuj bo sam jestem ciekawy historii Katowic...

    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkałam około 4 lat miałam wrażenie że zwiedziłam cały Lublin a tu pierwszy raz widzę ten kościół, albo faktycznie przeszłam obok niego obojętnie. Ale w środku coś się dzieje tzn msze itp.? Bo wygląda troszkę jak opuszczony.

    OdpowiedzUsuń